Kaikenlaista kiirettä tässä on ollut muuton sekä muun kanssa, mutta pari kakkua on sentään tullut tehtyä. Tässä siis kaverini tupaantulijaiskakku sekä oman kämppämme lämmittäjäiskakku.

¤¤¤¤¤

It's been all kinds of busy lately with the moving and all, but atleast I've managed to get some cakes done. Here are my friends' housewarming party cake and our own housewarming cake.
 



Ystäväni tilasi kakun ja sain siihen täsin vapaat kädet kaiken paitsi laktoosipitoisuuden suhteen. Kakun tuli olla vähänlaktoosinen, mutta tein siitä saman tien laktoosittoman. Maalailin kakun päälle tyyliin sopivan kuvan ja päällystin kakun reunat mustilla marsipaanilehdillä. Kakku on kaakaopohjainen ja täytteenä on mustikoita sekä suklaatuorejuustotäytettä.

¤¤¤¤¤

A friend of mine ordered a cake from me and I had free hands to make it in anything except the amount of lactose it had. The cake was supposed to be low lactose but I made it lactose free just in case. I painted a suiting image on top of the cake and covered the cake's edges with black marzipan leaves. The base is a cocoa base and the cake is filled with blueberries and chocolate cream cheese filling.
 



Oma tuparikakkumme piti tehdä hieman kiireellä, joten koristeita en ehtinyt niin kovasti miettimään. Tein pari jaloleinikkiä koristeeksi Eben mallin mukaan ja päällystin kakun suklaaganachella sekä suklaalastuilla. Koska kakku ei ollut vielä aivan riittävän suklainen, pursotin päälle hieman suklaakoristeita. Kakkupohja sisältää kaakaota ja täytteenä on pätkistäyte.

¤¤¤¤¤

I had to make our own housewarming cake in a bit of a hurry so I didn't have time to think about the decorations so much. I made some Persian buttercup flowers with Ebe's instructions and glazed the cake with chocolate ganache and chocolate shavings. Since the cake didn't quite have enough chocolate yet, I piped some chocolate decorations on top. The base has cocoa in it and the cake is filled with Pätkis filling.