Jo jonkin aikaa on kauhea vanha ehkä 14-vuotiaana hankkimani meikkipussini ollut aivan liian pieni kaikkien tarvikkeitteni säilyttämiseen, joten jo pitemmän aikaa on ollut tarkoitus tehdä uusi isompi meikkipussi. Nyt sen vihdoin teinkin smokkivyöstäni yli jääneestä vihreästä satiinista. Pussi on hyvin yksinkertainen vuoritettu ja vetoketjullinen. Tein piristykseksi etupuolelle sammakkoapplikaation, jolle löysin hauskat hypnoottiset silmänapit mummon nappivarastosta. Nyt siitä tuli siis hypnoottinen sammakko.

¤¤¤¤¤

Already for some time has my awful old makeup bag, which I got when I was about 14 years old, been too small to hold all my makeup stuff, so I've been meaning to make a new one for a long time. Now I finally did it out of some satin leftover from a tuxedo belt I made. The bag is very simple, has a lining and a zipper. I made a frog appliqué on the front to cheer it up and found some fun hypnotic buttons for eyes from my grandma's button collection. So now it is hypnofrog.

 

Vanha meikkipussini - My old makeup bag:

 

Uusi hypnosammakkopussi - The new hypnofrog bag:

 

Harjoittelimme kaverini polttareissa hieman jonglöörausta ja sainkin siitä idean tehdä muutaman oman jonglöörauspallon. Pallojen tekeminen oli hyvin helppoa ja nopeaa. Tarvittiin yksi kaava, joka näkyy kuvassa pallojen edessä. Kaavan mukaisia kappaleita tarvitaan neljä ja ne ommellaan yhteen jättäen pieni reikä palloon täyttöä varten. Itse täysin pallot riisillä. Palloihin voi käyttää erilaisia hauskoja kankaita ja ne ovat erinomainen tapa käyttää tilkkuja.

¤¤¤¤¤

In my friends bachelorette party we practiced a bit of juggling and there I got the idea of making a few juggling balls of my own. It's very easy and fast to make them. You need one pattern which you can see in the picture in front of the balls. You need four pieces the shape of the pattern and they are sewn together leaving a small hole for filling. I filled my juggling balls with rice. You can use different kinds of fun fabrics for the balls and they're an excellent way of using scrap fabric.