Viime lauantaina oli ystäväni häät ja olin itse siellä kaasona. Häitä varten tein sitten kaikenlaista, kuten hääkakun koristeen, mekon, boleron, sekä piirroksen lahjaksi. Tällä kertaa siis esittelen näitä häihin liittyviä aikaansaannoksiani täällä.

¤¤¤¤¤

Last saturday was my friend's wedding and I got the maid of honor. I made many things for the wedding, including the wedding cake figurines, dress, bolero and a drawing as a present. So this time I'll be presenting these wedding related things here.

 

 

Ensimmäisenä kuitenkin neulegraffiti, jonka teimme jo toukokuun polttareissa, mutta jonka olen unohtanut esitellä. Tämä graffiti koristaa nykyään lyhtypylvästä Vartiovuorenpuistossa. Me kaikki kannoimme kortemme kekoon sitä tehdessämme. Itse olin hieman erilainen nuori ja tein mm. tuon pallosen.

¤¤¤¤¤

First however there's the knitted graffiti which we already made in May in the bachelorette party but which I had forgotten to display. This graffiti now decorates a lamp post in the Vartiovuori park. We all did something for it. I was a bit different myself and made the fluffy ball thing.

 

Tein hääkakun koristeen vastaamaan kaverini tyyliä ja ilmeisesti koriste oli mieluisa. Kaverini keräilee "romahtavia eläimiä" ja kirahvit ovat aina olleet meidän molempien sydäntä lähellä. Sarvikuono taas oli muuten vaan hauska savannin eläin kirahvin kaveriksi. Koriste on tehty marsipaanista. Valitettavasti se ei päässyt itse hääkakun päälle, sillä pitopalvelussa oli unohdettu jättää koristukset pois kakun päältä. Koristeen täytyi siis tyytyä seisoskelemaan pöydällä.

¤¤¤¤¤

I made the wedding cake figurines to match my friends style and apparently she liked them. She collects "collapsing animals" and giraffes have always been both of our favourites. The rhino then again was just a fun savannah animal to go with the giraffe. The figurines are made from marzipan. Sadly the figurines didn't get to be on top of the cake since the caterers had forgotten to leave space on top of the cake for it. Therefore the giraffe and rhino had to just stand on the table.

 

Häälahjaksi piirsin kaverini jo edesmenneen koiran, samojedin. Mallina käytin erästä koirasta otettua erittäin söpöä kuvaa. Piirsin A3-kokoiselle paperille pehmeillä ja puolipehmeillä Derwentin kynillä ja ensimmäistä kertaa kokeilin vesiliukoisen lyijykynän levittämistä veteen kastetun pensselin avulla. Ihan hyvinhän se tuntui toimivan.

¤¤¤¤¤

The wedding present was a drawing of my friend's dog who sadly has already passed away. I used a very cute picture of him as the model image. I drew on an A3 sized paper with soft and semi soft Derwent pencil and for the first time I also tried blending a water soluble pencil with a paint brush dipped into water. It seemed to work ok.

 

Huomattuani, ettei minulla ole mitään päällepantavaa häihin, kävin kiertelemässä vaateliikkeitä, mutten millään löytänyt kivannäköistä mekkoa. Täytyi siis jälleen kerran tehdä vaatteet itse. Löysin palalaarista halpoja kankaita (maksoivat yhteensä 7€) ja tein vihreän polvipituisen mekon. Mekkoon tein myös smokkivyön kaltaisen vyön, jota voi käyttää muutenkin kuin tuon mekon kanssa. (Huomaa kuvissa söpö pöllökoruni.)

¤¤¤¤¤

Since I found that I had nothing to wear for the wedding, I tried going through clothes stores looking for one but I didn't manage to find anything. So again I had to make my clothes myself. I found some cheap fabric in the bits and pieces section (they cost 7€ alltogether) and made a green knee-length dress. I also made a tuxedo belt kind of belt to go with it. It can be used also separate from the dress. (Note my cute owl necklace in the pictures.)

 

Mekon kanssa tein vihreän pitsiboleron tällä ohjeella. Lankana oli vihreä mohairlanka, mahdollisesti Kitten...? Sitä kului boleroon vajaa kerä. Ravelrystä boleroni löytyy täältä.

¤¤¤¤¤

I made lace bolero with these instructions to go with the dress. The yarn was a green mohair, possibly Kitten...? I used less than a ball of it. My bolero can be found here in Ravelry.