Isänpäivä oli viime sunnuntaina ja tein taas tuttuun tapaani isänpäiväkakun. Isäni harrastaa hanurinsoittoa, joten tein hänelle tuollaisen soittimen muotoisen kakun, tai ainakin jokseenkin, sillä tämä oli melko nopea ja suunnittelematon projekti. Kakkupohja oli vaalea gluteeniton ja sisällä oli valkosuklaatuorejuustotäytettä ja mustikoita. Päällys oli sokerimassan ja marsipaanin seosta. Kai se jokseenkin näyttää harmonikalta, vaikka nappuloita laitoinkin sinne tänne vaikka mitään suunnitelmaa.

¤¤¤¤¤

Father's Day was last sunday and as I always do, I made Father's Day cake this time also. My father plays the accordion so I made a cake shaped like one or atleast somewhat shaped like one since this project was a very quick and unplanned one. The cake base was gluten free white basic base and filling white chocolate cream cheese filling and blueberries. The top is a mixture of sugar mass and marzipan. I guess it somewhat looks like an accordion even though I put the buttons here and  there with no plan at all.

 

Sain muutama päivä sitten valmiiksi myös uuden haltiavaikutteisen neuletakin. Kyseessä todellakin siis on takki, sillä laitoin siihen vuorin ja lanka oli paksua . Takin tein tällä Sylvi-villatakin ohjeella, mutta muuntelin sitä hieman. Tarkennuksia löytyy tästä projektistani Ravelrystä. Vuori on pehmeää tummanturkoosia satiinia ja nappien tilalla on soljet. Lanka loppui lankakaupastakin pariin otteeseen tätä tehdessä ja sen vuoksi en vielä ole saanut takkiin taskuja, mutta toivottavasti pian lankaa on taas kaupassa.

¤¤¤¤¤

A few days ago I also finished my new elven style woolly coat. Even though the pattern is kind of for a cardigan, I added the lining and made it into a proper coat. The yarn was also very thick and warm. I made the coat with this Sylvi pattern, but I did make some changes of my own. You can find more information in this Ravelry link. The lining is made of soft dark turquoise satin and in place of buttons there are clasps. I or actually the yarn shop ran out of yarn twice during the making of this so I haven't been able to make the pockets for it yet, but hopefully soon they'll have more of it again.