Olen asunut samassa asunnossa jo viisi vuotta, ja olen pyrkinyt tekemään asunnon mukavaksi ja mieleiseksi mahdollisimman hyvin. Kuitenkin yksi paikka asunnostani on ollut koko tuon ajan retuperällä - ylimääräisten asioiden säilytyspaikkana ja hätäratkaisususistamisen loppusijoituskohteena. Kuitenkaan ei enää, sillä päätin ottaa tuon lisähuoneen nyt kunnolla käyttöön eli sisustin parvekkeen uudelleen.

¤¤¤¤¤

I've lived in the same appartment for five years already and have tried to make the place as comfortable and as me as possible. However one place has always been left to too little attention - a place to store excess and unwanted things for who knows how long. But this is not the case anymore, since I decided to take this extra room to proper use so I redecorated the balcony.

 

Tässä kuvat ennen muutosta - Here are pictures from "before"

 

Parvekkeen teemaväreiksi tuli musta ja liila eri sävyissä. Tein parvekkeen penkille pehmusteen vanulevystä ja liilasta kankaasta. Laitoin koristeeksi pari kankaalla päällystettävää nappia mummon nappivarastosta. Napeissa oli aikaisemmin vaaleanpunainen kangas, mutta ratkoin sen pois ja ompelin tilalle palan pehmustekangasta. Kasasin napin osat yhteen näin sain tyyliin sopivat napit.

¤¤¤¤¤

The theme colors for the balcony are black and purple. I made some padding for the bench from some cotton wool sheet and purple fabric. I added two fabric covered buttons from my grandma's buttons. The buttons used to have a pink fabric on them but I took it off and replaced with a piece of the padding fabric. I put the pieces together and there I had buttons that suited the style perfectly.

 

Parvekkeella asusti jo valmiiksi sininen lyhty, riippuva lasihelmikoriste sekä harmaanruskea vaasi, jossa oli vaaleita ohdakkeita. Halusin parvekkeelle myös ison lyhdyn ja löysinkin sellaisen, mutta väärän värisenä. Maalasin siis kaikki nämä asiat paremmin teemaväreihin sopiviksi. Sinisen lyhdyn lasin päälle maalasin hieman liilaa ja ohdakkeet vaaseineen sekä ison lyhdyn maalasin mustalla spraymaalilla.

¤¤¤¤¤

Already before a blue lantern, a hanging glass bead ornament and a gray brown vase with thistles in it were inhabiting the balcony. I wanted also a big lantern there and found one, however the wrong color. So I painted all of these items to better suit the theme colors. I painted some purple on the glass of the blue lantern, the thistles in their vase and the big lantern I spray painted black.

 

 

Lisäsin parvekkeelle myös tyynyjä sekä pari huopaa, jotta parvekkeella olisi mukavampi viettää viilempiäkin hetkiä. Tein tyynynpäälliset erilaisista liiloista ja mustista kankaista ja ylimääräisestä vanusta ja tilkuista tein kaksi pientä pöllötyynyä. Samalla kun tein parvekkeen pöydälle mustan pöytäliinan, tein sellaiset myös keittiön pöydälle ja pienelle tasolle. Ainakin osa parvekkeen nurkassa vuosia lojuneista pajuistakin sai käyttötarkoituksen, kun muotoilin niistä pajuketun, joka saikin käyttötarkoituksen vilttien vartijana. Kiinnitin isoon lyhtyyn vielä tuon riippuvan lasihelmituikkutelineen ja parveke oli valmis.

¤¤¤¤¤

I added cushions and two blankets to the balcony so that it would be more pleasant to spend even colder times in there. I made the cushion covers from different purple and black fabrics and from the leftover cotton wool and fabric scraps I made two small owl pillows. While I made a black table cloth for the balcony table, I also made two for the kitchen table and a small counter in there. Atleast a part of the willows that had been standing in the balcony corner for years  got a new purpose when I molded them into a willow fox who got a job as the guardian of the blankets. I attached the glass bead tealight holder to the big lantern and the balcony was finished.

 

Tässä vielä kuvia parvekkeesta pimeään aikaan kynttilöiden loisteessa - Here are some pictures of the balcony at night with candles lighting up the place.

Ei muuta kuin kuppi teetä kouraan ja viltin sisään nauttimaan kynttilöiden loisteesta. - Now I only need a cup of tea, to wrap myself in a blanket and enjoy the candles.